Run Code
|
API
|
Code Wall
|
Misc
|
Feedback
|
Login
|
Theme
|
Privacy
|
Patreon
MinMaxArray
#include <assert.h> #include <limits.h> #include <math.h> #include <stdbool.h> #include <stddef.h> #include <stdint.h> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <string.h> char* readline(); char** split_string(char*); // Complete the miniMaxSum function below. void miniMaxSum(int arr_count, int* arr) { int min_sum=0,max_sum=0,temp; for(int i=0;i< arr_count;i++) { scanf("%d",&arr[i]); } //bubble-sort for(int l=0;l<arr_count-1;l++) { if(arr[l]>arr[l+1]) { temp = arr[l]; arr[l] = arr[l+1]; arr[l+1]=temp; } } for(int j=0;j<4;j++) { min_sum=min_sum+arr[j]; } for(int k = arr_count-1;k>=arr_count-4;k--) { max_sum = max_sum+arr[k]; } printf("%d %d",min_sum,max_sum); } int main() { char** arr_temp = split_string(readline()); int* arr = malloc(5 * sizeof(int)); for (int i = 0; i < 5; i++) { char* arr_item_endptr; char* arr_item_str = *(arr_temp + i); int arr_item = strtol(arr_item_str, &arr_item_endptr, 10); if (arr_item_endptr == arr_item_str || *arr_item_endptr != '\0') { exit(EXIT_FAILURE); } *(arr + i) = arr_item; } int arr_count = 5; miniMaxSum(arr_count, arr); return 0; } char* readline() { size_t alloc_length = 1024; size_t data_length = 0; char* data = malloc(alloc_length); while (true) { char* cursor = data + data_length; char* line = fgets(cursor, alloc_length - data_length, stdin); if (!line) { break; } data_length += strlen(cursor); if (data_length < alloc_length - 1 || data[data_length - 1] == '\n') { break; } size_t new_length = alloc_length << 1; data = realloc(data, new_length); if (!data) { break; } alloc_length = new_length; } if (data[data_length - 1] == '\n') { data[data_length - 1] = '\0'; } data = realloc(data, data_length); return data; } char** split_string(char* str) { char** splits = NULL; char* token = strtok(str, " "); int spaces = 0; while (token) { splits = realloc(splits, sizeof(char*) * ++spaces); if (!splits) { return splits; } splits[spaces - 1] = token; token = strtok(NULL, " "); } return splits; }
run
|
edit
|
history
|
help
0
Class Friday 1/20 Inauguration Day
Función quicksort para strings
formatting_input_and_output
Text to ASCII (top)