Run Code
|
API
|
Code Wall
|
Misc
|
Feedback
|
Login
|
Theme
|
Privacy
|
Patreon
practica 5 ejercicio 2
//fpc 3.0.4 program HelloWorld; const minutes = 59; type time = record hour: integer; min: 0 .. minutes; end; {---------------------------------------------- Read Time - Read both times} procedure read_time(var t1:time;var t2:time); begin readln(t1.hour); readln(t1.min); readln(t2.hour); readln(t2.min); end; {---------------------------------------------- Difference - Calc the difference of the times} function diference(t1,t2:time):time; var result:time; begin if t1.hour < t2.hour then begin result.hour:= t2.hour - t1.hour; end else result.hour:= t1.hour - t2.hour; if t1.min < t2.min then begin result.min:= t2.min - t1.min; end else result.min:= t1.min - t2.min; diference:= result; end; {---------------------------------------------- Menor - Calc the less time} function menor (t1,t2:time):time; begin if t1.hour < t2.hour then begin menor:=t1; end else if t2.hour < t1.hour then begin menor:= t2; end else if t1.min < t2. min then begin menor:= t1; end else menor:= t2; end; {---------------------------------------------- Print_time: Show the time as hours and minutes} procedure print_time(t:time); begin if t.hour < 10 then begin write('0',t.hour); end else write(t.hour); write(':'); if t.min< 10 then begin write('0',t.min); end else write(t.min); writeln(); end; {---------------------------------------------- writeResult - Show the result, such as a answer} procedure write_result(d,m,t1,t2:time); begin print_time(t1); print_time(t2); write('diference: ');print_time(d); write('less: ');print_time(m); end; {---------------------------------------------- mainProces - lead all process} procedure main_process(); var t1,t2,d,m:time; begin read_time(t1,t2); d:=diference(t1,t2); m:=menor(t1,t2); write_result(d,m,t1,t2); end; {---------------------------------------------- PROGRAMA PRINCIPAL - CALL ALL PROCESS} begin main_process; end.
run
|
edit
|
history
|
help
0
Task 1_2
Bilangan fibonacci ke-n
Huong11a2@
Deskripsi