Run Code
|
API
|
Code Wall
|
Misc
|
Feedback
|
Login
|
Theme
|
Privacy
|
Patreon
scuba
#include<bits/stdc++.h> using namespace std; #define ll long long #define M 1000000007 #define ff first #define ss second #define mp make_pair #define pb push_back #define io ios_base::sync_with_stdio(false);cin.tie(NULL); #define loop(i,a,n) for(int i=a;i<n;i++) #define trav(a,x) for(auto &a:x) #define vi vector<int> #define vl vector<ll> #define pii pair<ll,ll> #define w 1e5 int t,a,n; int ox[200],ni[200],v[2000]; int dp[2010][201][200]; void pre() { loop(i,0,2010) { loop(j,0,201) { loop(k,0,200) dp[i][j][k]=-1; } } } int fun(int i,int p,int q) { if(dp[i][p][q]!=-1) return dp[i][p][q]; if(i==n) { if(p<=ox[i] && q<=ni[i] && p>0 && q>0 ) return dp[i][p][q]=v[i]; if(p==0 && q==0) return 0; else return dp[i][p][q]=1e7; } if(ox[i]>p && ni[i]>q) return dp[i][p][q]=min(fun(i+1,p,q),v[i]+fun(i+1,0,0)); if(ox[i]>p && ni[i]<q) return dp[i][p][q]=min(fun(i+1,p,q),fun(i+1,0,q-ni[i])+v[i]); if(ox[i]<p && ni[i]>q) return dp[i][p][q]=min(fun(i+1,p,q),v[i]+fun(i+1,p-ox[i],0)); else return dp[i][p][q]=min(fun(i+1,p,q),v[i]+fun(i+1,p-ox[i],q-ni[i])); } void solve() { cin>>t>>a>>n; pre(); loop(i,1,n+1) cin>>ox[i]>>ni[i]>>v[i]; int x=fun(1,t,a); cout<<x<<endl; } int main() { // your code goes here io; int t ; cin>>t; while(t--) solve(); return 0; }
run
|
edit
|
history
|
help
0
Test 2(2021)
CharSearch
C++
cppPySlots3